Ve dnech 7.-10.3. 2006 v Brně proběhl 25. ročník potravinářského veletrhu Salima. GurmetKlub byl u toho a přináší vám kompletní zpravodajství a spoustu postřehů. V prvním díle reportáže se zaměřím na první dojmy, organizaci veletrhu a pavilony věnující se potravinám všech druhů a chutí. Věřte, že to nebyla jednoduchá věc. Pavilon B připomínal jednu velikou vonící pekárnu o rozloze hokejové haly! Pavilónu D byl pro změnu nacpán k prasknutí.. více v článku.
Co je SALIMA? Salima je název mezinárodního potravinářského veletrhu, který se konal ve dnech 7.-10.3. 2006 v Brně. Letos proběhnul jeho 25. ročník. Kromě Salimy na výstavišti probíhaly ještě tři další veletrhy. Byl to Vinex, Inteco (zařízení pro hotely, obchod, balící linky apod.) a MBK (zaměřený na mlynářství, pekařství a cukrářství). Cesta a první dojmy Pro cestu do Brna se mi osvědčila autobusová linka společnosti Studentagency (jízdenka Praha – Brno 150 Kč). O komfortu „žlutých“ autobusů není pochyb. Navíc, v kombinaci s promítaným filmem a distribucí denního tisku, uteče 2,5 hodinová cesta jako nic.... celou cestu jsem spal :-) Film byl stupidní a z tisku na mě zbyla pouze Praktická žena.. Po krátké anabázi s nákupem lístku pro brněnskou MHD nastupuji do „šaliny“ a odjíždím směr výstaviště. První co mě překvapilo, byly uzavřené pokladny a vchody do areálu. Po krátkém pátrání jsem zjistil, že během dnů pro odborníky je nutné si nechat potvrdit registraci v místnosti ne nepodobné vrátnici na Poldovce a až poté je možné malým průchodem vniknout na plochu výstaviště.
Zlatá Salima Tradičním společníkem veletrhu je každoroční udělování ocenění Zlatá Salima. Každý z celkového počtu 1100 vystavovatelů má právo přihlásit do soutěže jeden či více výrobků dle svého uvážení. Klání se zúčastnilo 80 produktů z nichž 15 odbrželo hlavní cenu. Nejvíce ocenění bylo rozdáno v kategorii masných výrobků. Upřímně řečeno mě žádný z oceněných výrobků nijak neoslovil. Kromě Zlaté Salimy proběhla i soutěž s názvem Trendy 2006. Když vám řeknu, že jedna z kategorií se jmenovala GO SPECIAL! a další GO KIDS!, domnívám se, že není co dodávat. Být Trendy se totiž nosí... ;-)
Pavilon B - pekařství, cukrářství a mlynářství V pavilónu B si dali dostaveníčko profesionální pekaři, cukráři a mlynáři. Ani jedna z vyjmenovaných profesí už nemá ono kouzlo jaké bychom si představovali. Hlavním trendem je moderní, zdravý, čerstvý, teploučký a křupavoučký rohlík. Konečně zde nejde o žádný převrat, zajímavé je spíš to, že se výrobci předhánějí kdo dokáže takový rohlík vyrobit rychleji (rozumějme z mraženého polotovaru). Rekordmanem se stala firma nabízející technologii pro rozpečení polotovarů v rozmezí 2-3 min. Svou prezentaci pojala jako show ve stylu „kdo dřív splní úkol, vyhrává“. Od svolání návštěvníků až po ochutnávku produktu uteklo max 300 sec :-) viz fotografie.
 Salima 2006 - Pekařská show Celkově mezi vystavovateli dominovali zahraniční a občas i čeští velkovýrobci s důkladně propracovanými marketingovými strategiemi, které příliš neumožňují menším tuzemským výrobcům „volně dýchat“. Toto je ale velmi složité téma než abych ho zde řešil na třech řádcích. Technologie Moderní pekař se neobejde bez moderního vybavení. Značná část expozice se proto věnovala právě prezentaci pekařských technologií jako jsou – výrobní linky, automatické pečící provozy. Připravil jsem pro vás několik fotek. Výrobní linku, krásné zátiší „stroje, housky a manažeři“ a vystavovatele vyhlížejícího nové klienty :-)
  
To je z prvního článku o veletrhu Salima vše. V příštím díle se podíváme do pavilonu D. Jako poslední fotografii přikládám obrázek toho, jak by to na stánku vystavovatele, dle mého názoru, rozhodně vypadat nemělo..teda pokud dotyčný není výrobce regálů :-)  Salima 2006 - U Suchánků
|