Čtvrtek, 21 Prosinec 2006 00:00 |
Psát na toto téma je dnes oblíbenou záležitostí a já se nechci pouštět do dalších výčtů úspěchů a neúspěchů tuzemských vín, do srovnávání ploch vinic jednotlivých zemí a produkce vína na jednoho obyvatele. Stačí kliknout na webovou adresu svcr.cz a každý čtenář má podrobné informace od Svazu vinařů ČR. Je jisté, že moravská vína, potažmo i česká vína, mají potenciál na to, aby se prosadila na evropském trhu.
|
|
Pátek, 24 Listopad 2006 00:00 |
Pro první test jsem zvolil odrůdu Müller Thurgau, která je široce zastoupená v obchodní síti. Je to oblíbené víno lehčího typu, které zná i méně zasvěcený milovník vína. Kritériem výběru byla pouze cena do 100,- Kč a tuzemský výrobce i původ vína. Paradoxně jsem vybral všechny vzorky ročníku 2004, přitom „Müllerka“ je reprezentantem spíše mladších svěžích vín, ale je to dáno širokým zastoupením tohoto ročníku v nabídce. Podrobný test v článku.
|
Středa, 15 Listopad 2006 00:00 |
Když se mi dostane do rukou sklenička mladého Beaujolais, kladu si otázku, jestli je toto víno synonymem kvalitního, tradičního a poctivého francouzského vína nebo je prototypem marketingově veleúspěšného vinařského projektu. Pravdu nacházím někde uprostřed. Ale ať už se na Beaujolais koukáte jakkoli, vždy se jedná o příležitost setkat se se svými přáteli, které se vám nedaří zastihnout v běžném shonu všedních dnů. Více v článku.
|
Neděle, 05 Listopad 2006 00:00 |
V sekci Víno na GurmetKlubu by se nemělo jen filozofovat o víně a vinařích, ale měly by se zde objevit také praktické testy nebo řekněme recenze vín, které si může každý čtenář „ošahat“ a zdegustovat sám doma. Úkol pro mne jako „testéra“ zdá se být jednoduchý. Koupit láhev vína dle určitého klíče v běžném obchodním řetězci, zhodnotit obsah láhve podle nějakého transparentního systému a vynést závěrečný verdikt.
|
Neděle, 22 Říjen 2006 10:11 |
Z vlastní zkušenosti vím, že investice do výsadby vinice není zrovna výnosným obchodním záměrem, zvlášť když nemáte k dispozici pěkných pár hektarů pozemků ve viniční trati. V denním tisku i na internetu jsem našel několik návodů a rad jak investovat do vína a dokonce se zde hovoří o finančním zisku. Celá problematika je ale mnohem složitější. Představa o snadném miliónovém businessu je bohužel mylná. Víno nejsou diamanty!
|
Čtvrtek, 12 Říjen 2006 00:00 |
Harmonický vztah vína a jídla je všeobecně znám a tak akceptován. Ale v českých zemích, kde je za zcela přirozenou považována pivařská tradice, nemá u jídelního stolu víno takovou váhu. Je to nápoj vhodný pro slavnostní příležitosti, ne pro běžnou spotřebu. Pokud chceme změnit přístup běžného konzumenta, je víno třeba popularizovat jako přirozenou součást jídla.
|
Úterý, 10 Říjen 2006 00:00 |
Vzhledem k dostupnosti a šířce „vinné“ nabídky v naší milované vlasti si asi málokdo položí otázku: „Jak se to víno vlastně vyrábí? Víno se přeci kupuje..“ Takovéto odosobnění odvádí konzumenta od podstaty vinařství, kterou je tvrdá práce na vinici a posléze i ve sklepě. Lahev vína, jak ji běžně známe, je až na úplném konci dlouhé a mnohdy svízelné cesty. Chcete si v domácích podmínkách vyzkoušet vyrobit vlastní víno, v článku se dovíte jak na to.
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Další > Konec >>
|
Strana 2 z 3 |